قلعه جنی کیش | آدرس | افسانه ها + تاریخچه

5 مرداد 1402
0 دیدگاه
قلعه جنی کیش قبل از تبدیل شدن به ویرانه 15315415

قلعه جنی در استان هرمزگان واقع شده است و از جمله مقاصد ترسناک برای بازدید در کیش شناخته می‌شود. داستان‌ها و افسانه‌های زیادی درباره این جاذبه تاریخی هرمزگان شنیده شده است که به باور بسیاری از مردم، این افسانه‌های محلی صرفاً داستان نیستند و ریشه در واقعیت دارند. قبلاً این قلعه به عنوان پاسگاه مرزی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما به دلیل گزارش‌های مکرر مربوط به دیدار با جن و مرگ مشکوک چهار سرباز، ترک شد و هیچ کسی جرئت استفاده از آن را نداشت. اگر قصد سفر به کیش را دارید، یکی از ماجراجویی‌های شما می‌تواند بازدید از این مکان ترسناک باشد.

رشد علف های هرز در اطراف و ساختمان قلعه جنی کیش 515145
قلعه جنی کیش مکانی مرموز و ترسناک از جاذیه های هرمزگان

قلعه جنی کیش کجاست؟

سفر به منطقه غربی جزیره کیش، شما را به یکی از جاذبه‌ های دیدنی کیش، یعنی قلعه جنی، خواهد برد. این قلعه در نزدیکی کشتی یونانی در غرب جزیره قرار دارد. برای دسترسی به این جاذبه زیبا، به‌سمت جاده جهان بروید و پیش از رسیدن به آخرین میدان، قلعه جنی را به چشم خواهید دید. این تجربه‌ی مسافرتی شگفت‌انگیز را با کلمات جذاب و منحصربه‌فرد تجربه کنید.

آدرس قلعه جنی کیش: استان هرمزگان، کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی، قلعه جهان

لوکیش قلعه جنی کیش 563415
برای دسترسی به آدرس قلعه جنی کیش روی نقشه کلیک کنید

 

تاریخچه قلعه جنی

اطلاعات دقیقی درباره تاریخچه و قدمت قلعه جنی در دست نیست؛ با این حال، ارتباط آن با پرتغالی‌ها مطرح شده است. در زمان اشغال جنوب ایران توسط پرتغالی‌ها، آن‌ها به ساخت قلعه‌هایی برای حفاظت از منطقه پرداختند و قلعه جنی احتمالاً یکی از این قلعه‌های تاریخی می‌باشد.

ساختمان سالم قلعه جنی کیش 35132541
“قلعه جنی کیش، مقصدی ترسناک و مرموز.”

داستان قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش یکی از مقاصد مرموز و ترسناک هرمزگان است. در گذشته، این قلعه به‌عنوان پاسگاه و ژاندارمری کیش استفاده می شد، اما روایت‌های ترسناک در مورد این مکان، افسانه‌هایی از مرگ چهار سرباز را به دنبال داشت. شب‌ها صدای خش‌خش و همهمه‌هایی از داخل و اطراف قلعه به گوش سربازان و درجه‌داران می‌رسید که ترس و واهمه‌ای در آن‌ها ایجاد می‌کرد. با وجود ادعاهایی که قلعه تسخیر شده است، چهار سرباز در شب‌هایی پر از ترس  برای کشیک شبانه در این پاسگاه باقی مانده بودند. اما وقتی صبح رسید و نوبت تعویض شیفت نگهبانی بود، آن‌ها را با بدن‌های بی‌حرکت، چشمان بهت‌زده و صورت‌های کبود پیدا کردند. این حادثه منجر به ترک پاسگاه شد.

سفر به این مکان مخفیانه و تاریک، یک تجربه ترسناک و هیجان‌انگیز برای شما خواهد بود.
چندین سال بود که هیچکس به سوی قلعه جنی کیش به سفر نرفته بود، تا آنکه حادثه‌ای دیگر در این قلعه رخ داد. افسانه‌های منسوخی راجع به این جاذبه ترسناک وجود داشتند، اما اتفاقات جدیدی به وقوع پیوست. یک راننده تاکسی مسافری را برای بازدید از کشتی یونانی به این قلعه برد. زیرا این قلعه در مسیر بازگشت مسافر واقع شده بود. در هنگام انتظار برای بازگشت مسافر، راننده به قلعه جنی می‌رود. هنگامی که غروب نزدیک می‌شود، او گروهی را در مراسم عروسی مشاهده می‌کند که پاهایشان جایگزین سم شده بود. از ترس، او ماشین را خاموش می‌کند و در داخل آن پنهان می‌شود تا عروسی به پایان برسد.

با وجود این‌که داستان‌های مذکور شواهد قوی ندارند، برخی افراد باور دارند که این افسانه‌ها ممکن است ریشه در واقعیت داشته باشند و به‌بی‌دلیل نامعلومی مخفی مانده‌اند.

افسانه های قلعه جنی:

  • مرگ مشکوک 4 سرباز
  • مشاهده عروسی جن ها توسط راننده تاکسی
ساختمان قلعه جنی کیش 25152125
قلعه جنی کیش، جاذبه‌ای مرموز و تاریک با داستان‌های ترسناک

 

کاربرد قلعه جنی کیش در گذشته

قلعه جنی در دهه‌ی ۴۰ هجری شمسی به عنوان پاسگاه هنگ مرزی به کار گرفته می‌شد و سربازان و درجه‌داران ژاندارمری در آن مستقر بودند؛ تا آنجا که به‌دلیل گزارش‌های مرتبط با مشاهده جن، این قلعه تخلیه شد و تا به امروز بی‌سرانجام باقی مانده است.

فضای داخلی قلعه جنی کیش 2632323535
قلعه جنی کیش، مکانی اسرارآمیز و جذاب از جاذبه های دیدنی کیش

 

ساختمان قلعه جنی

قلعه جنی کیش با پلان مستطیلی شکل ساخته شده و دو برج بزرگ در دو طرف آن قرار دارند که برای حفاظت از قلعه ساخته شده ‌اند. این برج‌ها دارای پنجره‌های کوچکی هستند که برای دیده‌بانی در برابر هجوم دشمنان به کار می‌آمدند. دیوارهای بسیار ضخیمی قلعه را از نفوذ آسان دشمنان محافظت می‌کردند. همچنین، وجود یک باغچه کوچک در وسط قلعه زیبایی خاصی به آن می‌بخشید.
اکنون، قلعه جنی کیش با مرور زمان، همچنان وجود دارد اما از لحاظ ظاهری به شرایط خوبی نرسیده و تا حدودی در حال ویرانی است. مردم بومی این منطقه به دلیل افسانه‌ها و داستان‌هایی که به گوششان رسیده‌اند، آن را نفرین‌شده و محلی ترسناک و جن‌زده می‌شناسند و به همین دلیل، جرات نزدیک‌شدن به قلعه را ندارند.

ویژگی های قلعه جنی کیش:

  • دو برج بزرگ در دو طرف قلعه
  • پنجره های کوچک برای دیده بانی
  • دیوارهای بسیار ضخیم
  • باغچه کوچک
ساختمان ویران شده ی قلعه جنی 12152125
قلعه جنی کیش، جاذبه‌ای تاریک و مرموز است.

علت نامگذاری قلعه جنی کیش

در نتیجه داستان‌ها و افسانه‌های زیادی که درباره حضور جن در این قلعه روایت می‌شوند، ممکن است نام آن به قلعه جنی تبدیل شده باشد. در دهه‌ی ۴۰ هجری شمسی، این قلعه برای ژاندارمری و نگهبانی مرزی به‌کار برده می‌شد. اما به دلیل وقوع یک سری اتفاقات عجیب و غریب، فرماندار شهر تصمیم به تخلیه پاسگاه گرفت و به همین دلیل مردم بومی آن را قلعه جنی نامیدند.

علت نامگذاری قلعه جنی: بر اساس داستان ها و افسانه ها درباره حضور جن در این قلعه ممکن است مردم بومی قلعه را با این اسم نامگذاری کرده باشند.

ساختمان ویران شده و رشد درخت در قلعه جنی کیش 54154154
ساختمان ویران شده ی قلعه جنی کیش

 

بازدید از قلعه جنی کیش

در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌توانید رایگان از این قلعه را بازدید کنید. اما بهتر است در زمان غروب آفتاب نزدیک این قلعه حاضر نشوید؛ زیرا داستان‌های ترسناک مرتبط با آن می‌تواند توهم و تصاویر ناخواسته‌ای را در ذهن شما ایجاد کند. قلعه جنی کیش هیچ نگهبانی ندارد و تنها ورودی آن مسدود شده است؛ اگرچه می‌توانید از میان بلوک‌ها عبور کنید و به داخل ساختمان وارد شوید.

زمان بازدید از قلعه جنی: ۲۴ ساعت شبانه‌روز، اما بهتر است در زمان غروب آفتاب نزدیک این قلعه حاضر نشوید.

قلعه جنی کیش و ویرانه های آن 5415241524
قلعه جنی کیش مکانی مرموز و ترسناک برای بازدید است.

جاهای دیدنی اطراف قلعه جنی

ارسال دیدگاه