داستان اسرارآمیز کشتی یونانی کیش، عروس گم‌ شده کیش 🚢📓

24 تیر 1403
0 دیدگاه
کشتی یونانی کیش در شب و در زیر آسمان پر از ستاره 475846

آیا داستان کشتی یونانی کیش را می دانید چیست؟

تاریخ همواره نشان داده که هیچ‌ چیز همیشگی نیست. کشتی‌ ها و هواپیماهای زیادی بوده‌ اند که در زمان خود به عنوان سازه‌ های عظیم و بینظیر شناخته می‌شدند؛ اما در پی وقوع حوادث، دیگر نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند و تنها نام و داستانی از آن‌ها باقی مانده است. یکی از این اتفاقات جذاب در کشور خودمان رخ داده است. مجله گردشگری ملک کیش در این مطلب قصد داریم تا ماجرای کشتی یونانی کیش را برای شما بازگو کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

در این مقاله به بررسی موقعیت مکانی کشتی یونانی، تاریخچه آن، داستان‌ های مختلف به‌گل‌ نشستن این کشتی و تفریحات و جاذبه‌ های اطراف آن می‌پردازیم. همچنین هتل‌ های نزدیک به کشتی یونانی نیز معرفی خواهند شد.

یکی دیگر از کشتی‌ های معروف، تایتانیک است که به جرئت می‌توان گفت کمتر کسی در سراسر جهان نام و داستان غمگین آن را نشنیده است. این کشتی عظیم در اثر برخورد با کوه یخی غرق شد و ۱۵۱۴ نفر از مسافران و خدمه آن جان باختند. اما تایتانیک اولین یا آخرین کشتی در دنیا نبود که بر اثر حادثه متوقف شد. حوادث مشابه در هر منطقه و در هر زمانی ممکن است رخ دهد و هر کدام داستان شنیدنی و جذاب خود را دارند.

کشتی یونانی کیش در غروب آفتاب ساحل کیش 45876489


🌏 کشتی یونانی کجاست؟

کشتی یونانی یکی از جاذبه‌ های گردشگری جزیره کیش به شمار می‌آید این کشتی در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو به‌گل نشست. برای دیدن این سازه دیدنی که از جاذبه‌ های تفریحی کیش محسوب می‌شود، می‌توانید به خیابان غروب کیش، میدان غروب و پارک ساحلی غروب بروید. موقعیت دقیق آن نیز روی گوگل مپ در ادامه قابل مشاهده است.

آدرس دقیق کشتی یونانی کیش روی نقشه 464757576
برای دستیابی به آدرس دقیق کشتی یونانی کیش روی نقشه کلیک کنید.

📝 آشنایی با کشتی یونانی

کشتی یونانی که توسط شرکت ویلیام همیلتون در سال ۱۳۲۲ در گلاسکو ساخته شده بود، بین مالکان انگلیسی و ایرانی مختلفی دست به دست شده و آخرین مالک آن یک شخص یونانی بود. وزن این کشتی در هنگام ساخت ۷۰۶۱ تن و طول آن بیش از ۱۳۶ متر بود. این کشتی در طول عمر خود نام‌های مختلفی به خود دیده است، از جمله امپایر ترومپت، نچرالیست، کوروش پارسی، همدان و در آخر کولا اف. علت به‌گل‌ نشستن کشتی یونانی هنوز در هاله‌ ای از ابهام قرار دارد و روایت‌های متعددی درباره آن وجود دارد.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند این کشتی متعلق به پرتغالی‌ ها بوده و در شهر قشم به‌گل‌ نشسته است، اما حقیقت این است که این کشتی متعلق به یونان بوده و در جزیره کیش قرار دارد. در سال‌های اخیر، این کشتی تبدیل به یکی از جاذبه‌ های گردشگری مهم کیش شده است.

تابلوی راهنمایی و آشنایی کشتی یونانی کیش 876846


📓 داستان‌ های مختلف به‌ گل‌ نشستن کشتی یونانی

در مورد کشتی یونانی داستان‌ ها و نقل‌ قول‌ های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، برخی می‌گویند که ناخدای این کشتی عاشق دختری ایرانی شد، اما خانواده این دختر با این موضوع مخالفت کردند. روزی ناخدا با دختر قرار می‌گذارد تا او را با خود به یونان ببرد، اما کشتی به‌گل‌ نشسته و این ازدواج اتفاق نمی‌افتد.

یکی دیگر از روایت‌ ها این است که صاحب کشتی دچار ورشکستگی مالی شدیدی بوده و برای دریافت خسارت از شرکت‌ های بیمه، با همکاری ناخدای کشتی و ملوانان، این حادثه را به‌طور عمدی رقم زده‌اند. همچنین، برخی بومیان منطقه نقل کرده‌اند که ناخدای کشتی تحت تأثیر مشروبات الکلی بوده و همین امر باعث وقوع این حادثه شده است.

اما دلیل منطقی‌ تر و قابل قبول‌ تر این است که هوا بسیار مه‌ آلود بوده و به‌دلیل نبود فانوس‌ های دریایی، کشتی به سمت جزیره آمده و به‌گل نشسته است. تعداد بیشتری از افراد این روایت را تایید کرده‌اند و به نظر می‌رسد این دلیل واقعی‌ تری برای این حادثه باشد.

ویران شدن داخل کشتی یونانی کیش 54546584 تماشای دو گردشگر از کشتی یونانی کیش 4764867


📜 تاریخچه کشتی یونانی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، کشتی یونانی در سال ۱۳۲۲ توسط شرکت ویلیام همیلتون در اسکاتلند ساخته شد. این کشتی با وزن ۷۰۶۱ تن و طول ۱۳۶ متر ساخته شد (در حال حاضر به‌دلیل پوسیدگی شدید وزن کمتری دارد). اولین بار در سال ۱۹۴۳ میلادی (معادل ۱۳۲۵ شمسی) توسط وزارت حمل‌ و نقل جنگ در لندن خریداری شد و نام آن “امپایر ترومپت” نهاده شد.

سه سال بعد، در سال ۱۹۴۶، شرکت کشتی بخار چارنت در لیورپول این کشتی را خرید و نام آن را به “نچرالیست” تغییر داد. پس از ۱۳ سال، در سال ۱۹۵۹، این کشتی توسط ایرانیان در لندن خریداری شد و نام آن به “کوروش پارسی” تغییر یافت. در سال ۱۹۶۵، کشتی‌ رانی ایران این کشتی را در خرمشهر خرید و نام آن به “همدان” تغییر کرد.

یک سال بعد، این کشتی برای آخرین بار به یک تاجر یونانی به نام پی فرانگولیس فروخته شد که نام آن را به “کولا اف” تغییر داد. در تابستان سال ۱۳۴۵ هجری شمسی، اهالی بومی روستای باغو با دیدن به‌گل‌ نشستن این کشتی بزرگ بسیار متعجب شدند. کشتی یونانی که به ایران سفر کرده بود، در حال بازگشت به سمت یونان بود که در سواحل جزیره کیش به‌ گل نشست. دلایل متعددی برای این حادثه وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

پس از وقوع این حادثه، تلاش‌ های بسیاری برای نجات این کشتی انجام شد که این تلاش‌ ها به مدت ۸۰ روز ادامه داشت، اما به‌دلیل وزن زیاد کشتی، هیچ نتیجه‌ ای حاصل نشد و هزینه‌ های زیادی نیز صرف شد. پس از گذشت ۸۰ روز، مسافران مجبور شدند کشتی را ترک کنند. بار کشتی نیز نفت بود که ارزش زیادی داشت و به‌طور کامل تخلیه شد. این کشتی تا به امروز در جزیره کیش باقی مانده است.

کشتی یونانی کیش در زمان قدیم 878365


🤽‍♂️ تفریحات و جاذبه‌ های اطراف کشتی یونانی

به‌ دلیل استقبال فراوان مردم از این جاذبه گردشگری طی سال‌های اخیر، امکانات تفریحی و خدمات بسیاری به این منطقه از جزیره کیش استان هرمزگان اضافه شده است. در صورت بازدید از این مکان زیبا، نه‌ تنها می‌توانید روی عرشه کشتی رفته و از غروب آفتاب لذت ببرید، بلکه از امکانات نزدیک به این کشتی نیز بهره‌ مند شوید. این امکانات شامل پارک ساحلی با مساحت ۶۰ هزار متر مربع، کافه، آمفی‌ تئاتر، رستوران‌ های ایرانی و لبنانی، ایستگاه‌های کرایه اسکیت و… هستند.

با توجه به امکانات ذکر شده و جذابیت کشتی یونانی، اگر به جزیره کیش سفر کردید، حتما از این منطقه زیبا و دلچسب دیدن کنید. در گذشته، بازدید از داخل کشتی یونانی با لباس غواصی امکان‌ پذیر بود، اما اخیرا به‌دلیل فرسایش بیش از حد کشتی، این امکان دیگر وجود ندارد.

با این حال، بازدید از این کشتی رایگان است و بسیاری از بازدیدکنندگان برای تماشای غروب آفتاب به این مکان زیبا می‌ آیند که فضایی بسیار دل‌انگیز برای عکاسی ایجاد می‌کند. این کشتی به‌ معنای واقعی کلمه یکی از جاهای دیدنی کیش محسوب می‌شود که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

تفریح و عکاسی دو مرد از بستنی در پارک آبی اوشن در نزدیکی کشتی یونانی کیش 4748768

🏖️ سایر مکان های دیدنی اطراف کشتی یونانی

1. شترسواری و اسب‌ سواری: یکی از تفریحات محبوب در نزدیکی کشتی یونانی، شترسواری و اسب‌ سواری است که تجربه‌ ای متفاوت و جذاب را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

2. پارک ساحلی کشتی یونانی: مسئولان کیش به‌دلیل وجود این کشتی، پارک ساحلی بزرگی با امکانات متنوع در نزدیکی آن احداث کرده‌اند. این پارک ۶۰ هزار مترمربعی دارای بوفه، امکانات کرایه دوچرخه، پارکینگ و سایر امکانات تفریحی است.

3. پارک آبی اوشن: در فاصله هشت کیلومتری از کشتی یونانی، پارک آبی اوشن قرار دارد که بزرگ‌ ترین پارک آبی روباز ایران است. این پارک مجهز به استخر، سونا، جکوزی، امکانات موج‌سواری و اسپا است و در فصول سرد نیز به‌دلیل داشتن سیستم گرمایشی، قابل استفاده است.

4. روستای باغو: روستای باغو با خانه‌های گلی زیبا، مسجد روستا و درخت لور، مقصدی جذاب برای گردشگران است. در این روستا می‌توانید با ساکنان بومی معاشرت کنید و با گویش خاص آن‌ها آشنا شوید.

5. شهر تاریخی حریره: در فاصله ۱۱ کیلومتری از کشتی یونانی، شهر تاریخی حریره قرار دارد. این شهر با بقایای ساحلی، حمام، مسجد، کارگاه شیشه‌گری، قنات و عمارت اعیانی، انتخابی عالی برای علاقه‌مندان به تاریخ است. حریره در سال ۱۳۷۶ به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد و بازدید از آن رایگان است.

شتر سواری و اسب سواری در کنار ساحل و کشتی یونانی کیش 545875

امکانات تفریحی و سرسره های پارک آبی اوشن کیش 48547984

خانه های تاریخی و کاهگلی شهر باستانی حریره در کیش 215365551

درخت سرسبز و تابلوی ورودی روستای باغو 21252152


🏪 هتل‌ های نزدیک کشتی یونانی

یکی از لوکس‌ ترین هتل‌ های نزدیک به کشتی یونانی، هتل پنج ستاره ترنج کیش است که در دو فاز هتل روی آب و هتل ساحلی ساخته شده است. اتاق‌های این هتل دارای بالکن اختصاصی و کف شیشه‌ ای هستند که نمای بسیار زیبایی از دریا را به نمایش می‌گذارند، هرچند قیمت اقامت در این هتل بسیار بالا است.

از دیگر هتل‌ های نزدیک به کشتی یونانی می‌توان به هتل گامبرون کیش، هتل صدف کیش، هتل لوتوس کیش، هتل آنا، هتل کوروش، هتل ایران، هتل پارس و هتل ویدا کیش اشاره کرد. تمامی این هتل‌ها از نظر کیفیت دارای استانداردهای لازم هستند و اقامتی مطلوب را فراهم می‌کنند.


⁉️ چرا باید از کشتی یونانی بازدید کنیم؟

کشتی یونانی، مانند شهربازی هایلند کیش، یک مکان فوق‌ العاده است. فضای اطراف این کشتی در هنگام غروب آفتاب، همان‌ طور که پیش‌ تر اشاره شد، یک فضای بسیار رمانتیک و نوستالژیک فراهم می‌کند. مردم قدیمی آن منطقه می‌گویند که ملوانان و کارکنان این کشتی وقتی متوجه شدند که دیگر نمی‌توانند آن را از گل خارج کنند، کشتی را به آتش کشیدند تا برای همیشه آن را فراموش کنند.

این کشتی که به ” عروس یونانی “ نیز معروف است، با وجود حرف‌ های زیادی که برای گفتن دارد، در سکوت خود زیبا و رازآلود باقی مانده است. بازدید از این مکان نه تنها فرصتی برای مشاهده تاریخ و طبیعت در کنار هم است، بلکه می‌توانید از جاذبه‌ های تفریحی مانند شتر سواری نیز لذت ببرید. سفر به کیش همیشه پر از برنامه‌ های جذاب تفریحی است، مانند بازدید از بولینگ مریم کیش ، باغ پرندگان کیش و شهر زیرزمینی کاریز کیش که هرگز تمامی ندارند.

همچنین اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید، یکی از زیباترین مکان‌ ها برای گرفتن عکس‌های خاص و رمانتیک، کشتی یونانی است. همین موضوع علاقه افراد را برای بازدید از این مکان دوچندان می‌کند. اگر هم به دنبال ثبت عکس‌ های ساحلی هستید، پیشنهاد می‌کنم سری به ساحل مرجان کیش بزنید.

نمایی از کشتی به گل نشسته کشتی یونانی کیش 54584396

بولینگ مریم جذاب در شهربازی هایلند کیش 4143387864341

ارسال دیدگاه